Notice: Undefined variable: _thinkup_meta_pagetemplates in /home/doctorbabis0cgr/public_html/wp-content/themes/Sento_Pro/admin/main/options/01.general-settings.php on line 496
class="post-template-default single single-post postid-1648 single-format-standard custom-background layout-sidebar-right layout-responsive layout-wide pre-header-style1 header-style2 scrollup-on">

Πρόληψη Alzheimer


Notice: Undefined variable: custom_content in /home/doctorbabis0cgr/public_html/wp-content/plugins/code-snippets/php/snippet-ops.php(484) : eval()'d code on line 7

Προλάβετε την νόσο Alzheimer

lipara

Δύο βασικά χαρακτηριστικά της νόσου Alzheimer είναι η συσσώρευση αμυλοειδούς στον εγκέφαλο καθώς και η μείωση της μάζας του εγκεφάλου σε ορισμένες περιοχές.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα ενός συγκεκριμένου λιπαρού οξέος, του DHA (DocosaHexaenoic Acid) στο αίμα ενός ανθρώπου, τόσο μικρότερες οι πιθανότητες, ο άνθρωπος αυτός, να εμφανίσει συσσώρευση αμυλοειδούς στον εγκέφαλο του και μείωση της μάζας του.

Η αντιστρόφως ανάλογη αυτή σχέση ισχύει ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο, γενετική προδιάθεση η μορφωτικό επίπεδο.

Οπως δήλωσε ο υπεύθυνος της μελέτης αυτής, ο Dr. Yassine: “Πιστεύουμε ότι ο μεταβολισμός του DHA παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο στην εναπόθεση του αμυλοειδούς στον εγκέφαλο αλλά και στη μείωση της μάζας ορισμένων περιοχών του εγκεφάλου που συμβαίνουν πριν ακόμη εμφανιστεί η νόσος ή στις πρώιμες μορφές της.

Τα ευρήματα αυτά είναι ενδιαφέροντα και από μια άλλη πλευρά: συσχετίζουν το μεταβολισμό των Ωμέγα3 λιπαρών με μηχανισμούς που ρυθμίζουν την μεταφορά και εναπόθεση του (τοξικού) αμυλοειδούς αλλά και με την επιβίωση των νευρικών κυτταρων, τη βελτίωση της λειτουργίας τους και την δημιουργία νέων συνάψεων και επομένως με την πιθανότητα να παίζουν και νευροπροστατευτικό ρόλο.

Παρά το γεγονός ότι οι μέχρι τώρα εργασίες ήταν μικρής έκτασης και είχαν αρκετά κενά, ο Dr. Quinn συστήνει:

Ίσως θα ήταν σωστό να εφαρμόσουμε (και για τη νόσο Alzheimer) τις οδηγίες της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας που συστήνει την κατανάλωση ψαριού δύο με τρείς φορές τουλάχιστον την εβδομάδα.

 

(Visited 740 times, 1 visits today)

Spread the word. Share this post!

Χαράλαμπος Καραγιαννίδης

Νευρολόγος - Ψυχιατρος